Rehat sekejap

Apalah nasib..

Tadi (jam 9 semalam) aku tengah buat blog kupi2 ni. Lepas buat, ngam2 PC kena bluescreen! Kalau sudah biru2 ni, kompom lah kena restart. Tapi bila aku restart, ffffuuuu! tidak dapat on pula. jadi seperti biasa, aku bukan expert pasal pomat2 pc ni.

Berbekalkan android kuno ni, aku cari la solution di internet. jumpa tu jumpa, sekadar teori la. bila aku buat praktikal di pc ni. tidak jadi2. haha

Yang pelik, aku berniat mahu pomat terus ni pc, tapi bila da sampai hujung2, bluescreen itu muncul! #bikin panas. Bayangkan kerja 1 jam bolej jadi overtime pula. 6 kali percubaan ok. bluescreen semua.

Nasib baik aku ni penyabar (ceh). Berbekalkan doa dan 2 cawan nescafe, sambil kupi2, aku main twitter untuk lepas stress haha. Akhirnya keajaiban berlaku! no more bluescreen. #syukur. :)

Lepas habis pormat, kena pula atur setting pc ni balik, instol itu, instol ini. Tengok2 sudah subuh pula. Alang2. Lepas ni mahu kupi2 la lagi ni. Biar kick sampai pagi. haha

No comments:

Post a Comment