Monday note. RIP Si Putih.

Belasungkawa.

Kelmarin (06.05.2102) merupakan hari kematian kucing kesayangan aku, si Putih akibat dilanggar kereta. Nasib baiklah ada seorang budak yang bagitau, kalau tidak aku pun tidak akan tahu sampai bila-bila disebabkan budak-budak yang lain dalam proses untuk korek lubang dan kubur. huhu

Lepas tahu, aku minta budak tersebut untuk membawa mayat si Putih ke halaman rumah, dan aku pergi kuburkan sendiri.

Tidak tahu siapa yang langgar dan aku tidak mahu salahkan sesiapa, tapi aku mahu ingatkan sesiapa yang memandu di kawasan kampung tu, berhati-hatilah. Aku tidak pernah lagi jumpa kucing yang mati dilanggar kereta di kawasan kampung ni. Malang nasib si Putih. Kalau tidak disengajakan, boleh dimaafkan. tapi kalau memang sengaja langgar, itu urusan kau dengan Tuhan.

Apapun, aku sudah cuba mengjaga si Putih sebaik mungkin dan tetap merasa sedih dengan kehilangan si Putih kerana terlalu banyak kenangan dengan kucing ini daripada UMS (sewaktu si Putih masih kecil) sehingga ke Rumah ini (lebih kurang 10 bulan).

kucing warna hitam tu adalah ibu kepada si putih, yang tinggal di Blok G kediaman B UMS.

Beberapa hari selepas menjejakkan kaki di rumah baru, si Putih menyusu dengan ibu dan adik beradik angkat.

Beberapa bulan tinggal di rumah aku, biasanya makan tengahari di halaman rumah.

Suatu hari, blackout di rumah.

Menjadi model kepada pepakura Iron Man yang aku buat.

Makan bersama keluarga. Anak kucing yang mempunyai warna putih adalah anak si Putih bersama kucing betina yang hitam keemasan sebelah kiri sekali.

Anak Si putih yang ini juga telah mati dahulu lebih kurang sebulan sebelum kejadian yang menimpa si Putih.


Selamat tinggal si Putih.

No comments:

Post a Comment